Hyacinter som blir tulpaner som blir krokus

Tulpaner i köket....

Tulpaner i köket….

... i ateljen...

… i ateljen…

.... och i B&B, förstås.

…. och i B&B. Förstås.


Nu har alla hyacinter
blommat över både här hemma och nere i B&B. Istället står det tulpaner i varje vrå.

Tulpaner… denna vårblomma som för mig, mer och mer har blivit en januariblomma. Och en februariblomma också för den delen. Framåt mars brukar krokus, pärlhyacinter och andra vårlökar få ta vid i fönster, på bänkar och bord. Det är som att vintern krymper på det viset och man får en aning om vår mitt i snön.

Men det bästa av allt är ändå nästan att sedan när det smälter så börjar ju allt om igen, fast då på riktigt, ute i trädgården. Med snödroppar, krokusar, skilla, hyacinter och annat som jag planterat ut allt eftersom de blommat över inne. Eftersom jag formligen frossar i hyacinter på jul och vårlökar i mars så har det med åren blivit en hel del som trängs i rabatten hela våren. Tillsammans med alla tulpaner. Jag längtar dit!

IMG_3699

Hej då! Vi ses i rabatten!

Hej då! Vi ses i rabatten!

One thought on “Hyacinter som blir tulpaner som blir krokus

  1. Ping: En hund i tratt, vårlängtan och Formex | Vaxholms Bed & Breakfast

Kommentera

