Bara vanligt vatten

Bara-vanligt-vatten

Nu kan jag ställa tulpaner i flaskorna med reservvatten. Annat var det i morse. Flaskorna är mina absoluta favoriter, gamla godingar från glasbruket i Årnäs.


I morse vaknade vi
utan vatten. Min första tanke var förstås att det frusit någonstans igen. Men det var värre än så. Eller bättre. För oss i alla fall. Felet låg inte alls här (och det var ju bra), men istället visade det sig att större delen av Vaxholm och öarna omkring var utan vatten. Jobbig start på en måndagsmorgon för många. Men absolut värst för husen bredvid läckan.

De vaknade med både inomhus- och utomhuspool efter att vattnet vällt ut från någonstans under gatan. Stackars dem! Nu jobbar brandkår och Roslagsvatten som bäst med att pumpa och riva upp gatan för att hitta felet. Under tiden har de lett om vattnet så nu rinner det som det ska här i kranen hos oss och på B&B igen. Och jag känner mig väldigt lyckligt lottad!

One thought on “Bara vanligt vatten

Kommentera

