Skärgårdsvinter

Stockholm påväg till stan vinter

Det har varit ännu en alldeles underbar vinterdag här i skärgården. Iskallt, klarblå himmel, sol och rimfrost. Hoppas att det håller i sig! I morgon åker jag och några tjejkompisar till Sandhamn. Det ska bli så härligt att komma lite längre ut i kustbandet! Det är något visst med det.

Vi ska bo på Sandhamns Seglarhotell. Det är väldigt klassiskt men samtidigt mysigt – och väldigt mycket Sandhamn för mig. Så här på vintern har de olika vinterpaket med riktigt bra erbjudanden. Det är ett sådant vi har nappat på.

Så nu hoppas jag på långa vinterpromenader, bad i hotellets uppvärmda badtunna (kallbadsdoppet får någon annan göra), god middag, vin och massor av tjejsnack. Kanske hinner vi med en eller annan spabehandling också innan vi tar båten hem på lördag? Vore galet lyxigt. Men det kanske jag – och den vintertrötta hyn – är värd när jag tänker efter. Så här i vinterkylan tycker jag att man är värd allt som gör själen lycklig!

Kommentera

