Sandhamn!

Sandhamn

I helgen var jag på tjejhelg i Sandhamn, och jag måste bara säga att jag äääälskar Sandhamn! Speciellt så här på vintern. Nu är det lugnet självt där ute, snö, is, hav och öppen horisont och knappt en människa. Precis my cup of tea! Vi badade i varma badtunnor och fick istappar i håret, tog långpromenader och spa:ade i Seglarhotellets härliga spaavdelning. Lugnare, trevligare och mer avkopplande får man leta efter!

På kvällen åt vi gott på Seglarhotellets restaurang. Havstema förstås; Löjromstoast till förrätt och moules marinières till huvudrätt. Just när vi satt oss kom kyparen in med en magnumflaska champagne. Det var en hälsning från Jesper och hans kollega John! De hade varit i Sandhamn och haft konferens dagen innan och ville överraska oss med ”lite” bubbel. Jag vet inte hur det är med er, men för mig var det första gången jag fick en flaska skumpa inskickad till bordet så där.  Så oj vad överraskade vi blev! Och glada! Och bubbliga… Underbara dem!

Idag har det låtit dripp dripp dropp från taken. Jag blundar och låtsas att det snart är mars istället för februari. För även om jag älskar skärgården på vintern så kan jag inte låta bli att längta till våren. I alla fall lite grann.

Kommentera

