Fest med Legender

Tre-Kronor-Legends-vs-IKW-2

I helgen var nog årets vaxholmshändelse. I alla fall om man är det minsta hockeytokig. IK Waxholm spelade mot Tre Kronor Legends i Vaxholms ishall. Efteråt var det stor galamiddag för både fans och spelare på Vaxholms Kastell.

Här hemma delade vi på gracerna – jag gick på matchen och Jesper på festen. Han är mycket mer festprisse än vad jag är så där var väl rätt person på rätt plats. Och för min del blev det mitt livs första hockeymatch. I alla fall live.

Jag är inte mycket till sportreporter, och med tanke på mina ringa hockeykunskaper så är ni nog lika glada om jag inte ger mig på att referera matchen. Men jag kan lova att det – även för en hockeyrookie som jag – var det en väldigt speciell känsla att se Foppa, Salming, Sudden, Challe Berglud och alla andra stora före detta NHL- och landslagsstjärnor spela mot vårt hemmalag, här, på vår lilla is. Vaxholms ishall är ju inte Globen precis, så allt blir nästan overkligt nära. Spelarna swishar förbi precis framför näsan, och efteråt ställer de sig glatt och skriver autografer till alla barnen. Jag kan bara gissa hur det måste ha känts för de verkliga fansen! Och för hemmaspelarna!

Matchen slutade 5-4 till Legends, men det tycker jag att vi pratar tyst om. Det kunde precis lika gärna ha blivit tvärt om. Eller i alla fall 4-4.

Den här bilden summererar nog rätt väl stämningen efter matchen. Foppa intervjuas av någon reporter, Salming med söner fotograferas, TV filmar och Ulf Elwing passerar förbi med micken i högsta hugg... Mycket uppmärksamhet på en gång i lilla Vaxholm.

Den här bilden summererar nog rätt väl stämningen efter matchen. Foppa intervjuas av någon reporter, Salming med söner fotograferas, TV filmar och Ulf Elwing passerar förbi med micken i högsta hugg… Mycket uppmärksamhet på en gång i lilla Vaxholm.

Skönt häng på middagen på Kastellet

Skönt häng på middagen på Kastellet

Kommentera

