Färdigjobbat

02:16 Färdigjobbat

Nu är det färdigjobbat för idag! För även om Bed & Breakfast är här hemma, och jag tycker att det mest bara är roligt att gå där och pyssla så är det ju faktiskt mitt jobb. Jag glömmer bort det allt som oftast. Är inte det lyxigt? Att trivas så bra med jobbet att man glömmer bort att man jobbar?

Men såklart, vissa dagar är det roligare att städa, fixa och piffa än ändra och hade jag kunnat välja idag så hade jag nog hellre skjutit upp det hela tills i morgon. Det finns ju så mycket annat man vill göra på helgen. Vara med familjen till exempel.

Det ska jag ta igen nu. Nu väntas afternoon tea, med engelska scones, marmelad, te och brasa. Sedan får vi se vad vi det blir. Det är så skönt att inte ha allt planerat. Det är väl det söndagar är till för?

Kommentera

