Dagsmeja och öppen dörr

02:27 Vi Fixa Vår

Öppen dörr. Det här har vi längtat efter länge Zelda och jag! Vi är hemma från vår tripp till Dalarna igen. Snön som kändes så rätt där, bland skidor och pimpelfiske känns helt malplacé här hemma. Nu kan gott skidorna ställas in i boden för säsongen och snön smälta bort tycker jag. Dags för snödroppar och krokus!

Därför kan jag inte bli annat än vårrusigt lycklig nu när jag sticker näsan utanför dörren och känner att solen värmer. Det låter dripp dripp dropp i vattentunnan på hörnet och fåglarna kvittrar. Och ljuset, det ljuset… underbart! Idag blev första dagen för i år som jag satte mig med min kaffekopp på fårskinnet på trappan. Utan ytterjacka. Dörren står fortfarande på vid gavel sedan dess och det är inte ens kallt i huset. Mina vänner, det finns hopp! :)

Nu är det strax dags för möte om det där projektet som jag så envist vägrar säga något mer om. Töntigt. Jag vet! Bara några fler pusselbitar ska falla på plats, sedan ska jag berätta. I slutet av veckan hoppas jag!

Kommentera

