Nästa Finnhamn

03:01 Finnhamn nästa

Idag bloggar jag från Waxholmsbåten. Killarna och jag är på väg till Finnhamn. Det är en del av det där projektet som jag håller på med och som jag inte kunnat berätta så mycket om. Men så här är det…

Jag har länge märkt hur svårt det är för turister och andra besökare att veta vad man kan uppleva här i skärgården. Både vart man kan åka, och vad man kan göra när man väl kommit fram. Ofta har jag nästan velat ta våra B&B-gäster i handen och följa med dem längs Vaxholms gator och gränder för att visa dem alla smultronställen och berätta om allt vi passerar på vägen dit. Det går förstås inte.

Därför håller jag på att ta fram en app som blir en digital guide till skärgården. I appen kommer det finnas info om restauranger, aktiviteter och boenden, men kanske bäst av allt – en guidning bland öarnas sevärdheter och smultronställen.

Lagom till sommaren ska den första piloten komma ut. Då kan man få guidning på Vaxholm, Grinda och kanske Möja och Finnhamn – och längs hela båtresan ut. Så snart det är klart kastar jag mig över nästa ö, och nästa och nästa. Det finns ju några stycken att välja på…

Så nu behöver jag din hjälp! Var finns egentligen de bästa smultronställena i skärgården? Och vad ska man inte missa om man besöker Vaxholm, Grinda och Finnhamn i sommar?

5 thoughts on “Nästa Finnhamn

  1. Lysande idé, men glöm inte södra skärgården med platser som Dalarö, Kymendö, Huvudskär, Utö osv! Här kanska jag kan bidra med ett eller annat tips…

    • Har absolut inte glömt södra skärgården. Men man måste ju börja någonstans. Vaxholm, Grinda och kanske Möja och Finnhamn blir först ut. Så snart det är klart så kommer jag att lägga till öar i rask takt. Utö mfl öar i södra skärgården står näst på tur, och ja tack, GÄRNA tips!

      • Tips kommer. Hoppas förresten att Waxholmsbolaget gör verklighet av den nord-sydliga båttrafiklinjen så att fler får uppleva mer av hela skärgården!

  2. Ping: Tur att folk är hederliga! | Vaxholms Bed & Breakfast

Kommentera

