Har ni sett vår trädgård i ”Fixa vår”?

Påskris och sälj

I morse var jag på möte om hur Vaxholm kan bli en ännu mer attraktiv destination för alla besökare. Det är verkligen en spännande fråga! Jag tycker visserligen att det redan är helt fantastiskt här ute och jag känner mig så lyckligt lottad som får bo här i skärgården. Men det är klart – bra kan alltid bli bättre…  :)

Det är kul att blanda perspektiven tycker jag. Att ena stunden tänka stort och brett, hur hela Vaxholm kan utvecklas som besöksmål, och i nästa planera och förbättra i det lilla så att Vaxholms B&B blir ännu mysigare och trevligare att bo på. Snart drar ju faktiskt säsongen igång på allvar. När jag gick förbi blomsteraffären på väg hem från mötet hade de laddat upp med glada påskfjädjar och videkvistar. På Magasinet hängde gigantiska påskägg i fönstret. Det påminde mig om att det ju faktiskt bara är en knapp månad kvar till påsk. Dags att sätta fart!

Redan nu vet jag att jag vill göra det ännu mysigare i trädgården, och skapa ytterligare en uteplats för gästerna. I fjol kom det till nya blomlådor längs gatan för att rama in. Men kanske kan vi göra det ännu mer ombonat på något sätt?

Kanske blir det kajaker också. Vore inte det härligt? De skulle kunna hänga på väggen vid B&B och så får de gäster som vill låna. Vi har ju nära till vattnet. Bara att dra ner kajaken till Roddarhuset här nedanför, lägga i den och paddla på upptäcktsfärd längs viken.

Vill ni få en liten flukt redan nu om hur det kan se ut här i maj? I så fall kan ni kika i nya numret av Allt om Trädgårds specialtidning ”Fixa vår”. Där är vi med i ett reportage som fotograf Anne-Charlotte Andersson med bloggen Mitt liv på landet gjorde här förra våren. (Eller så kan ni titta på de bilder som jag lagt upp i albumet Vår på B&B här på bloggen förstås). Maj är väl ändå årets vackraste månad?

Kommentera

