Nu blir det genrep

Det här är jag, exakt den här tiden förra året.
Kanske vågar jag plantera ut de första penséerna i morgon?


Fredag. Solen lyser,
fåglarna kvittrar och snön smälter. Kan det bli så mycket bättre?
Idag har jag ägnat dagen åt att städa och fixa. Antagligen helgerån så här på internationella kvinnodagen, men för mig kändes det faktiskt som en skön paus. Jag älskar ju att gå här hemma och fixa och pyssla, men den senaste veckan har gått i ett med in- och utcheckningar, och så massor av jobb med appen – den där digitala skärgårdsguiden som jag håller på och ta fram. Superroligt alltihop men ganska intensivt. Det är en hel del som ska komma på plats innan lanseringen i juni. Men som alltid – det man gör av hjärtat och med glädje orkar man jobba lite extra för!

Nu är det strax dags att slå igen datorn och göra helg. I kväll ska vi ska gå på genrepet av Melodifestivalen på Friends Arena. Det ska bli riktigt kul! I morgon hoppas jag på en lika solig dag som den här. Är lite sugen på att ta fram utemöblerna ur vinterdvalan och ordna några fina vårvinterkrukor vid dörrarna, men någon sa att det ska bli svinkallt igen de närmaste två veckorna. Det kan väl ändå inte vara sant?

Kommentera

