Tur att folk är hederliga!

Jag drömmer lite. Men snart snart är det väl ändå dags att borsta fram krokusen under löven?

Jo, jag drömmer nog lite, för än verkar det vara en stund till vår. Men snart är det väl ändå dags att borsta fram krokusen under löven?


Det är ju tur att
Vaxholm är en hederlig plats. I morse när jag stack näsan utanför dörren för att kolla termometern så stod min handväska på trappan – fullt synlig och helt öppen. Jag måste ha ställt den där när jag tog upp nyckeln för att låsa upp efter att jag varit och handlat i går eftermiddags. Först tänkte jag hjälp! Men allt fanns kvar. Puh! Dags att börja bli lite mindre disträ tror jag, eller kanske bara ge upp det där med att göra så himla många saker samtidigt… Men hur gör man det?

Idag har varit en dag när det varit full fart med appen, den där digitala skärgårdsguiden ni vet som jag håller på och jobbar med. Jag har grottat ner mig i Vaxholms olika sevärdheter. Roade mig med att räkna dem – 59 stycken. Minst. Och då har jag ändå sållat! Otroligt! Nog för att jag visste att det finns mycket att se och uppleva här – men så mycket! Då har jag inte ens tagit med alla vackra vyer, strandkanter och härliga butiker, caféer, restauranger och B&B:s!

Idag är också dagen när jag såg den första snödroppen vid knuten. Äntligen! Precis vad jag behövde för att känna att det nog blir vår ändå. Det är nästan så att man misströstar. Det är fortfarande alldeles för mycket snö i trädgården för att det ska kännas som mars om ni frågar mig, och i morse stod temperaturen på minus 10 grader! (What?!) Det hann jag se innan jag tog med mig väskan in från trappan.

Kommentera

