Lördagsaktiviteter

Jaha ja. Här sitter jag och skriver fler guidetexter till Appipelago – och snorar. Urk var förkyld jag har blivit! Hur gick det till??

Zelda ligger ute på trappan och myser. Det är faktiskt ganska skönt där i solen, även om termometern fortfarande envist visar på flera minusgrader i skuggan.

Jesper och killarna har åkt till Klätterverket för att klättra, och sedan blir det nog en sväng till Fryshuset också. Det är ju lördag. Åtminstone Vigo vill inte på några villkor missa sin skatetid där. Det är det han kämpar för hela veckan säger han. (Vi har nämligen ett deal han och jag, att om han jobbar på extra bra med läxor och annat skolarbete, så kör vi honom till Stockholms skatepark på Fryshyset varje lördag).

Eftersom jag snorar är det Jesper som kör dit dem idag. Inte mig emot. Jag säger som Ferdinand: Jag sitter mycket hellre häääär, där det är lugnt och skönt…. Och med tanke på hur näsan rinner och hur ofta jag nyser är nog alla precis lika glada för det. Prosit!

IMG_5004

Kommentera

