När man drivs av lust

Välkomstsida iphone

Den här veckan har gått med stormsteg. Jag har varit helt absorberad i jobbet med Appipelago. Så till den grad faktiskt att barnen fick rejält vidbränd pizza till middag häromkvällen. Jag glömde den givetvis i ugnen när jag ”bara” skulle kolla upp ännu någon intressant anekdot från Vaxholm och skriva en liten historia om den.

För det är precis det som Appipelago kommer att handla om – att berätta de där små historierna från de olika öarna som gör att historien verkligen kommer till liv. Nu är jag snart klar med innehållet för Vaxholm. Jag har fått fantastisk hjälp av Lena Åman, en kvinna som är utbildad både vaxholmsguide, fästningsguide och skärgårdsguide. Är inte det fantastiskt!?  Till skillnad från mig, som kan många historier lite så där på ett ungefär, kan hon dem precis – och fler därtill! Sedan har jag haft hjälp av Sophie också, en tjej som sett till att vi nu kommer kunna presentera alla restauranger, boenden, aktiviteter och butiker på öarna. Å vad jag ser fram emot att kunna visa er resultatet! Men det blir först till sommaren det. Men en liten sneak preview på startsidan kan jag visa i alla fall. Vad säger ni – blir man sugen på att börja utforska skärgården?

Kommentera

