Fredagsmys hos Andersson & Rosing

IMG_5053IMG_5069

Äntligen fredag! Jesper och jag är hemma från New York igen sedan några dagar och vardagen har tagit full fart. Jag har känt mig lite som mössen i Askungen. Ni vet, ”De fixar det nog, med jobb, jobb, jobb och jobb…” Bara det att den enda som fixar det med jobb upp över öronen för mig är jag själv! Hm. Hur lyckades jag med det här?? (Kan bara till mitt försvar säga att ni vet väl hur svårt det är att säga nej till sådant som är kul? Bara det att det ibland kanske blir lite för mycket av det goda… )

Nåja, nu är det fredag kväll och mys i kubik. Egentligen skulle Jesper och killarna har lagat middag, men så kom vi på den lysande idén att testa den halvnya restaurangen Andersson & Rosing på Resarö istället. Har ni varit där? Om inte; Låt er inte luras av den lite trista placeringen mitt på parkeringsplatsen! Den bara ”försvinner” så snart ni kommit innanför dörren. Supertrevlig stämning, kalaspersonal, väl valt husvin, jättegod mat, sprakande brasa i vedugnen, och så familjen på det. Med kidds som faktiskt sitter stilla vid bordet och konverserar för en gång skull! (Det är så att man får nypa sig i armen!) Vad mer kan man begära? Det slår NY när som helst. I alla fall för mig.

Nu är det Lorax på dvd:n (jo killarna väljer film på fredagarna hemma hos oss), medan vi väntar på att kvällens sista B&B-gäster ska checka in. Hoppas att de kommer snart, för nu börjar veckans tempo och jetlag börjar ta ut sin rätt. Hoppas att ni också har en skön kväll allihop och en riktigt bra start på helgen!

Kommentera

