Journalistvandring

Fasadmålare 2Fasadmålare 1

Jag säger det varje år – att nu i maj ska jag inte jobba! Då ska jag bara fixa i trädgården och njuta av att våren är här. Och varje år så är det aldrig så mycket jobb som just i maj. Det verkar vara någon form av naturlag. Varför är det så?

Just i år får jag kanske skylla mig själv lite extra mycket. Jag jobbar ju helt och hållet i min egen firma och har ingen som ”tvingar” mig till någonting. Men då har vi ju istället dragit igång ett i alla fall ganska stort byggprojekt där en del av huset byggs till, och så projektet med Appipelago, den mobila guiden till skärgården som ska lanseras i sommar. Och så härliga B&B på det. Nu i maj går båda projekten in i sluttampen. Den 30/5 ska allt vara klart! Samtidigt är det fullbokat i B&B. Det finns visst andra som lyckas få till det där med att ta ledigt i maj ;)

Men jag ska inte klaga. Allt går verkligen framåt med stormsteg även om det är mycket jobb. I går kväll drog vi de första penseldragen på den nya fasaden. Vi fick god hjälp av Zack, 8, och jag vågade knappt titta när han och Jesper prompt skulle stå högst upp på byggställningen och måla. Nu på morgonen ska jag strax iväg för ett möte med en norsk journalist. Vi ska promenera runt Vaxholm och prata Appipelago. Under tiden är hennes man ute och fiskar med de superduktiga fiskeguiderna på Catch & Relax. Vi får härligt väder. Solen strålar från en klarblå himmel – precis som den ska. Hoppas att den gör det hos er också!

Kommentera

