Morgonyoga i trädgården och kvällsmys i soffan

05:12 Morgonyoga i trädgården och kvällsmys i soffan

Den här dagen hade inte kunnat börja bättre. En god vän hade bjudit in en av Vaxholms yogainstruktörer för att hålla en egen klass hemma i trädgården och undrade om jag också ville komma med. Jag yogar inte ofta. Men varje gång jag gör det tänker jag att det ska bli en vana. Idag blev inget undantag. Solen sken, fåglarna kvittrade och det var alldeles ljummet fastän klockan bara var nio. Inte blev upplevelsen sämre av att hon råkar ha lyckan att bo på en av Vaxholms underbara sjötomter. Så ja, i morgon bitti ska jag yoga igen. Hemma hos oss. Men då utan instruktör…

Sedan kom ju killarna hem idag från sin semester med kompisarna till Legoland och Öland. Vilken lycka! Det har varit väldigt tyst här utan dem. Så nu i kväll har vi bara myst. Ordnat årets första grillmiddag (jo, jag vet att vi är sena…) och kurat upp oss i soffan med en film. Nu sover de som små grisar där uppe och jag ska snart göra detsamma. I morgon har SMHI lovat en ny skön försommardag!

Kommentera

