Hej, det var ett tag sedan!

Nu var det länge sedan jag skrev något här. Så länge sedan att vår har hunnit bli sommar, och vårt bygge på övervåningen har blivit nästan klart. I söndags kväll när jag var ute och sprang med Zelda tänkte jag lite förvånat att det faktiskt var en riktig sommarkvällsjogg. Inte en senvårsjogg, eller en försommarjogg som jag kanske var beredd på utan en sommarkvällsjogg.

Det var säkert 20 grader varmt, fastän klockan var närmare halv åtta, och det doftade nyklippt gräs och syren var jag än tog mig fram. Här och där sprang jag förbi folk som grillade och några modiga rackare passade på att ta sig ett dopp vid Johannesbergsstranden nedanför Montessoriskolan.

Det gjorde inte jag kan jag lova – si sådär 14 grader är inte min grej – men det gav en härlig föraning om vad som komma skall. Snart är det dags för lata morgnar, grillkvällar, långa turer med båten och massor av bad. Välkommen tillbaka, sommar, min gamle vän! Det var ett tag sedan.

Kommentera

