Möjabilder

Berg 2

Vi var ju på Möja i helgen och gjorde research för Appipelago. Å vad den ön är mysig! Se bara på de här bilderna. Visst förstår ni vad jag menar?

I pittoreska Berg finns både turistbyrån och hembygdsmuseet, så jag gissar att man kan kalla det för Möjas "centrum".

I pittoreska Berg finns både turistbyrån och hembygdsmuseet,
så jag gissar att man kan kalla det för Möjas ”centrum”.

På Möja är det cykel som gäller. Här finns nästan inga bilar
och bara en buss. Så självklart tog vi med våra cyklar på båten.

Det fanns två månader gamla lamm i hagen till Zack och Vigos förtjusning.

Det fanns två månader gamla lamm i hagen till Zack och Vigos förtjusning.

Lammet Lennart smaskar knäckemacka hur Vigos hand.

Lammet Lennart smaskar knäckemacka hur Vigos hand.

Ramsmora fiskehamn hör nog till mina absoluta favoriter på Möja. Hur rofyllt och mysigt som helst.

Ramsmora fiskehamn hör nog till mina absoluta favoriter på Möja.
Hur rofyllt och mysigt som helst.

En annan favorit är Kyrkviken. Jag önskar att den där havskajaken vore min...

En annan favorit är Kyrkviken. Jag önskar att den där havskajaken
vore min så att jag bara kunde sätta mig i och ta en tur…

På väg hem såg vi en säl precis utanför Stegesund.

På väg hem såg vi en säl vid Stegesund! Jag har aldrig sett en säl så nära Vaxholm förut.

Kommentera

