Med vind i seglen

Unknown

Tänk vad livet ändå är lätt när det är sommar och fint väder! I B&B avlöser gästerna varandra, gör utflykter under dagarna och grillar på kvällarna. Jag blir så glad varje gång jag hör dem sitta och prata och skratta långt in på nätterna vid uteplatsen. Visst är det väl precis så livet ska vara? Sköna sommarkvällar i goda vänners lag. Vi jobbar visserligen fortfarande, Jesper och jag (en vecka kvar till semester) men när jag ser de sommarlediga gästerna så känns det lite som att vi har semester vi med. En härlig påminnelse om vilket sommar- och semesterparadis vi faktiskt har lyckan att bo i! Det är lätt att bli hemmablind när man springer runt i råtthjulet….

Medan vi har jobbat i veckan har killarna gått på Blynäsvikens båtklubbs seglarläger på Eriksö. Jag skickar med några härliga sommarbilder därifrån. Det var första gången de satt i en jolle och jag måste säga att det är makalöst hur mycket de lärde sig på en vecka! Seglingen gav blodad tand så det kan hända att vi anmäler dem till ett nytt läger i augusti. Det finns visst platser kvar. Ja vi får se. Vill inte riktigt planera så långt fram i tiden. Det är lite av sommarens tjusning tycker jag – att ta dagen lite mer som den kommer,och leva mer spontant än vad man kan göra under terminerna, när skola, jobb och en himla massa fritidsaktiviteter ska planeras och organiseras hela tiden. Skönt att ta semester från allt det och bara vara. Tycker jag alltså. Vad tycker ni?

Unknown-3Unknown-2

Kommentera

