Cirkus och trafikkaos

Cirkus 1

Det har nog aldrig hänt förut. Men i morse rapporterade Radio Stockholms trafikredaktion om trafikkaos i Vaxholm. Det var cirkusen som kommit till byn och nu skulle alla vagnarna försiktigt lotsas in på Lägret, samtidigt som färjan från Rindö kom in med morgonpendlarna. Jag kan se den förvånade synen på alla skärgårdsbor. Det hade de inte väntat sig trafikstockning mitt i sommaridyllen. Men samtidigt så hade de nog det. Cirkusen kommer varje sommar, och brukar alltid vara poppis. Affischerna har suttit uppe ett tag nu. Lockat och pockat. Och jag tror inte att det är ett enda barn i Vaxholm som inte har tjatat på sina föräldrar om att gå. Killarna är inget undantag. Även de kommer att gå dit i kväll. Det duger inte att de såg den ifjol, och året innan det. För som Vigo sa – Det har ju nya trick i år! Och det har han ju rätt i så klart….

Men först blir det stranden! Fikakorgen är packad och solen skiner från klarblå himmel. Kanske t o m jag vågar ta mig ett dopp? Eller så blir det bara en bok och en kopp kaffe i skuggan under äppelträden alldeles vid stranden medan killarna stojar runt i vattnet. Eller så blir det båda. Vi får väl se.

Kommentera

