Sensommar, lägerskola och Anja Pärson

Eriksöstranden

Killarna på klippan vid Eriksöstranden för några dagar sedan när vi var där och badade efter skolan. Det var inte riktigt lika folktomt som det ser ut, men nästan. Det är verkligen nu man ska vara i skärgården! Varmt i vattnet och stranden för sig själv :)

Zelda tog som vanligt inte blicken från barnen när de badade. Bra där!

Zelda tog som vanligt inte blicken från barnen när de badade. Slår vad om att hon skulle rusa i på sekunden för att hjälpa till om något skulle hända.


Så har hösten rullat igång
, men sommaren består. Jag tar tacksamt emot solen och värmen och tänker på hur lyckligt lottad jag är som kan bo där jag bor och jobba som jag jobbar så att jag kan fortsätta njuta av allt detta. Varje dag. Om jag har tur långt in i september! Jo, det blir kallare kvällar, nätter och morgnar, javisst, men kanske sensommarvärme på dagarna. Vilken lycka!

Nu på morgonen har jag släpat tält och campingutrustning till skolan. Vigo (som nu går i fyran) ska på läger med sin klass. Varje höst, när terminen just har börjat, ordnar Montessori Vaxholm, den lilla montessoriskolan där han går, lägerskola med övernattning för 4-6:orna. Det blir skön en kickstart på terminen och ett sätt att teama ihop den nya klassen inför läsåret. Är inte det helt fantastiskt!? Jag lovar att jag hade en pirrig kille här igår kväll som noggrant packade sina saker enligt packlistan. Jag hoppas att han fick med allt, för jag bestämde mig för att öva mig på att släppa mamma-kontrollen, så jag har faktiskt inte dubbelkollat… :/ Nåja, det är en natt. Hur fel kan det bli? ;)

Efter skolan tog jag en promenad med Zelda runt centrum. Några trevliga vänner satt och åt frukost på Gateau, och dagens kändisspoting blev Anja Pärson som gick runt med en filmfotograf i hälarna. Undrar vad de gjorde här? Hm.. Det kan jag ju fundera på nu när jag snart ska gå ner och bädda och göra i ordning efter nattens B&B-gäster. Eller så drar jag in min nyfikna näsa och låter jag Anja vara i fred och bara göra vad hon vill här i Vaxholm. Precis som alla andra.

One thought on “Sensommar, lägerskola och Anja Pärson

Kommentera

