Ja men det så klart att det är så!

08:30 Ja men så klart att det kan vara så

Igår skrev jag ju här på bloggen att jag sett Anja Pärson gå omkring på gatorna här i Vaxholm i den arla morgonstunden med en filmfotograf i hälarna, och undrade så smått vad hon kunde tänkas göra här. Knappt hade jag lagt ut funderingen förrän ni gav mig svaret. Anja är förstås en av gästerna i ”Sommarpratarna” som spelas in just nu på Badholmen, här vid Vaxholm! Såklart! Hur hade jag kunnat missa det? ;)

Nu måste jag jobba på en stund innan jag ska ta Zelda till Arninge Djurklinik. I vintras fick hon ju opereras efter att ha ätit packtejp (!) och sedan dess har hon inte blivit riktigt bra i sina öron. Tratten gjorde visst att det blev för tätt och varmt och hur jag än tvättar, torkar, droppar med örondroppar och knyter upp öronen blir det bara en massa äcklig gegga i dem. Urk! Zelda tycker förstås inte att det är så mysigt hon heller och går här och kliar och kliar så nu ska vi se om inte veterinären har någon bra dunderkur som vi kan testa.

Sedan ska jag hämta Vigo från lägerskolan. Det blir riktigt spännande att höra hur de haft det. I går var jag så nyfiken att jag nästan tog vår båt och bara råkade ta en sväng förbi stranden där de slagit upp sina tält. Men bara nästan…

Kommentera

