Morgonmöten

IMG_1929

Så här vackert var det i morse när jag och Zelda stack ut på vår morgonjogg. Det var rätt tidigt, bara strax efter klockan 6, jag vill vara tillbaka innan barnen vaknar, men med en morgon som den här var det inte särskilt svårt att komma ur sängen. Fast ärligt talat – om jag väl kommit så långt att jag fått på mig skorna och gått ut genom dörren brukar det aldrig vara något problem. Bara jag lyckats passera köket och den lockande kaffebryggaren…

Dessutom kan det ju hända att man passerar ett och annat intressant längs vägen. Som den där morgonen när jag mötte damen i papiljotter, morgonrock och promenadstavar som såg ut som långa flöten. Härom veckan såg jag henne igen. Med samma morgonrock och stavar, men utan papiljotter, i en helt annan del av Vaxholm. Sån’t får mig på extra gott humör.

IMG_1926

Eller som igår när det var blågula ballonger på både lyktstolpar och vägskyltar i närheten av Eriksö. De hängde kvar sedan kvällen innan när VKS (Vaxholms Kanotsällskaps) firat sina fantastiska VM-deltagare med tårtkalas i klubbhuset. Ja, för det är väl ingen här som har missat att klubbens Petter Öström numera kan titulera sig världsmästare sedan han kammade hem guldet i K1 på 200 meter i söndags? Hur grymt är inte det?? :)

Idag blev det inga ballonger, men väl den här glada gubben, ritad i daggen på trafikspegeln i korsningen vid Badhusgatan. Den fick mig att le i all sin enkelhet. Någon annan med gott humör hade visst varit ute ännu tidigare än jag…

IMG_1930

2 thoughts on “Morgonmöten

  1. Vad glad jag blir av dina bloggar fin-Linda. Puss på näsan! Snart dags för mig att trappa ned på trädgårdsuppdragen, så kanske ses vi i arla morgonstund någonstans i vackra Vaxholm, Jag på yogamattan eller i havskajaken i närheten av Eriksö och du i slutet av Zeldas koppel. Tack för att du finns! ❤ CATJA

Kommentera

