Morotsbröd

Orkade inte styla bilden, så ni får ta den som den är. Från telefonen och allt. Var för sugen på att smaka mackan.

Orkade inte styla bilden, så ni får ta den som den är. Tagen i all hast med telefonen. Var för sugen på att smaka mackan.


Det är säkert lite överkurs.
Men jag tycker att det bröd man kan köpa är så tråkigt. Om man inte går till Gateau förstås, och där hänger jag ju gärna… Men samtidigt så gillar jag ju att baka. Så varför inte lite nytta med nöje? Idag blev det morotsbröd med havregryn. Inte alls så pjåkigt med lite smör, ost och marmelad. Receptet hittade jag på Hembakat, men modifierade lite så att det blev mindre sirap och mer havregryn. Hoppas att det ska smaka de polska gäster som checkar in om en stund.

Annars är det ovanligt lugnt här hemma idag. Killarna har flugit till vänner i Prag för att hälsa på över helgen. Själva! Det är ju egentligen helt galet vad stora de har blivit. Eller vad modiga de är, små som de är… Mitt mammahjärta höll i alla fall när jag vinkade av dem på Arlanda i förmiddags. Hur det gick med Jespers pappadito vill jag inte skriva här på bloggen… ;) (Älskling, de är tillbaka tryggt och säkert på måndag! Puss!)

Kommentera

