Bättre sent än aldrig?

IMG_5592 IMG_5590

Så var det alldeles beckmörkt igen när man går upp på morgnarna. Och i morgon väntas den första snön om meterologerna får rätt. Det är snabba växlingar måste jag säga. Var det inte i förra veckan som jag senast åt lunch på altanen? Jo, jag tror det. Lite svalt var det förstås, men i alla fall. Snö?

Den vackra och varma hösten har fått mig att tro att det fortfarande är mitten av september, och trädgårdsplaneringen här hemma är därefter. Ingenting är klippt, trädgårdsmöblerna står fortfarande ute och de tulpan och vårlökar som jag var så redig och köpte i slutet av augusti för att för en gångs skull plantera i god tid fortfarande inte är helt i jorden. Det har liksom inte känts som någon större brådska när det fortfarande har varit så varmt.

Men igår kom i alla fall merparten av lökarna i jorden. Bara 25 kvar att trycka ner idag (jo jag älskar tulpaner och vårlökar, det ska vara massor!). Det får bli i eftermiddag. Då är de i alla fall i jorden innan snön faller, sen får vi se till våren om naturen också håller med mig om att det var ”bättre sent än aldrig”.

Nä, nu ska jag tända ljusen i köket och gå upp och väcka mina små sötnosar. Frukost och skola väntar förstås. Ha en bra dag allihop!

Kommentera

