Dimma, mistlurar och alldeles för mycket linnetyg

Änglaljus 2

Idag ligger dimman tät utanför fönstren och mistlurarna dånar från fjärden. Det är inte utan att jag tycker att det är ganska mysigt. En underbar höst har gått över i november och då är väl det här som det ska vara? All Helgonahelgen landar så mycket tycker jag. Den landar känslor och tankar. Ger utrymme åt eftertanke och minnen. På kyrkogårdar, minneslundar, på bord, bänkar och i fönster lyser ljus för alla vi minns och saknar. Det är fint tycker jag.

Men den landar också hösten. I alla fall för mig. Från att ha ”småsörjt” att sommaren är över och bävat för vintern ser jag nu helt plötsligt fram emot den. Längtar till advent och pyssel… Jag kanske börjar redan idag. Inte med julgrejer kanske men med nya gardiner och kuddar till B&B. Jag köpte 25 meter oblekt linne på IKEA senast jag var där, så nu blir det åka av med symaskinen :) Ett draperi till vår nya garderobsvägg i sovrummet kan det nog också bli om tråden och humöret håller. Det brukar alltid vara något av dem som trasslar till sig längs vägen…

Kommentera

