Snö och bjällerklang…

Lucia

… är det i Vaxholm hela helgen. Det är julmarknad och som på beställning kom snön i går kväll. Jag ska inte hyckla. Precis som på de flesta andra julmarknader är Vaxholms julmarknad en galen blandning av krimskrams. Men också stånd med riktigt riktigt fina grejer. Våra helggäster i B&B står till exempel och säljer superfina fårskinn från sin gård på Gotland. Jag lovar att de väckte habegär när de packade in dem i lägenheten när de kom igår… Risken är väl ganska stor att jag inte kommer kunna hålla mig utan att ett eller två landar i en soffa alldeles för nära mig när Jesper inte ser ;)

När jag kommer ner till marknaden om en liten stund hoppas jag att jag också hittar Karolina Holms fina keramik från Tynningö, och att Husmor Lisa står där någonstans och säljer närodlad och hemkokad Resarömarmelad. Och så räknar jag kallt med att det doftar glögg och brända mandlar i gathörnen som vanligt, och att tomten kommer med båten för att ta emot barnens önskelistor. Som alla år. Det är jul i skärgården! 

Kommentera

