Latfredag och lathelg

julrosor

Det har varit en väldans intensiv vecka med massor av jobb, möten och flängande fram och tillbaka. Det har gått bra, men varit mer än vad jag, som är en äkta hemmaråtta, egentligen både velat och orkat med. Så igår, efter att veckans sista möte var slut vid lunch, checkade jag ut, tände en brasa, kokade en balja med te och satte igång vår ”nya” serie på Netflix. Suits. Har ni sett den? Handlar om en advokatfirma i New York. Inte vare sig djup, spännande eller speciellt bra, men underhållande. Och framförallt; man kan se den i ett svep, som med alla serier man råkar ha hemma. Avsnitt på avsnitt på avsnitt.

Så det blev allt jag gjorde. Hela eftermiddagen faktiskt. Minns inte när det hände senast! Barnen trodde jag var sjuk när de kom hem från skolan och ”Luther” blängde surt på mig från ena hörnet av vardagsrummet, för vad är väl det där för sätt, att ligga och lata sig mitt på blanka eftermiddagen? Men vi ignorerade honom, Zelda och jag, och satte på ett avsnitt till. Jag kände att vi behövde det.

Idag hoppas jag att helgen fortsätter i samma lata tempo. Jag har laddat köksbordet med DN och en hög med  inredningstidningar. Kaffet är förberett, fruktsalladen gjord och nu saknas bara croissanten från Gateau (jo, det är ju lördag!). Om jag snor på lite och tar med mig Zelda och går på en gång så hinner jag kanske både köpa den och sitta där vid köksbordet och njuta  och bläddra en stund innan familjen kommer och lördagen startar på allvar. Går nu!

Kommentera

