Jag ser ljuset

02:23 Jag ser ljuset

I går morse vaknade jag alldeles för tidigt för en lördag av att någon lös på mig – rakt i ögonen. Det var inte barnen, vilket jag trodde utan SOLEN. Den sken rakt in genom sovrumsfönstret med all sin kraft och påminde mig om att jag, om vi alls ska få sova i sommar, behöver sy klart de där gardinerna som jag började med i oktober. Vilket härligt litet ”problem”!

Ute kvittrar fåglarna, snödroppar och vintergäck tittar upp lite var stans och av snön finns inte en fläck kvar. Jag vet att det är för tidigt att hoppas, men ändå. Om bara ett litet sportlov så är det mars. Tänk om det ändå är så att det är våren som är på intåg? Det vore ju inte mer än rättvist som kompensation för i fjol när snön låg kvar till Valborg om ni frågar mig…

Ha en riktigt skön solig vårlik söndag allihop!
Och faster Gunilla – Grattis på födelsedagen! 

Kommentera

