Fartygsbefäl Wahlström?

Erik Drakenberg från Goodsailing och jag vid rodret på hans Bavaria 47 under helgens praktiska övning.


Vi håller på med
en fartygsbefälsutbildning just nu, Jesper och jag. Tanken är att snart även kunna erbjuda våra B&B-gäster (och andra som vill) en eller annan båttur runt Vaxholm, upphämtning inne i Stockholm eller bara lift till en skön badklippa någonstans. Jag tror att de skulle gilla det.

I början av maj är det examen och då får ni verkligen hålla tummarna. Utan minsta stygn av falsk blygsamhet kan jag erkänna att det inte är helt självklart hur det går. Erik på Goodsailing, som håller i kursen, säger att ingen av hans elever har kuggats på proven hittills. Han säger det för att verka betryggande men jag tänker mest att det var väl som bara attan! Då får jag lägga på ett kol. För förutom att jag förstås gärna vill ha min examen så vill jag ju inte vara den som bryter den goda statistiken. I påsk blir det näsan över böckerna och sjökorten. Och så hoppas jag att pappa har rätt när han säger att jag brukar ha en fantastisk förmåga att skärpa till mig när det gäller.

Kommentera

