Lyssnade du på radion i morse?

07:01 Lyssnade ni på radion

Lyssnade du på radion i morse? I så fall kanske du hörde mig berätta om stockholmarchipelago.se. Det är en webbplats som gör det lättare att uppleva Stockholms skärgård och som jag har haft glädjen att vara projektledare för under våren. Siten knyter ihop kommunernas lokala besökswebbar och samlar all information om vad man kan göra och uppleva i skärgården på ett och samma ställe. Riktigt bra faktiskt om jag får säga det själv (och det får jag, för det var inte min idé, jag har bara fått vara med och genomföra den). Lyssna 2:40:20 in här så får du höra mer.

Arbetet har gjort mig sugen på att utforska nya delar av skärgården. Av de 30 000 öar som finns att välja på har jag väl hittills bara besökt ett 20-tal eller så skulle jag tro. Tur för mig då att det är semester från och med nu och fram tills skolan börjar. B&B undantaget förstås, men det känns inte som ett jobb. Bara roligt och en del av livet här hemma hos oss.

Kommentera

