Några dagar till

sommardopp

Sista dagarna på semestern. Det kanske låter lite konstigt. Vi har ju Bed & Breakfast och högsäsong hela sommaren. Ändå har det känts som semester i år. Många av de gäster vi har haft i sommar har stannat många dagar, i bland flera veckor, i sträck. Och då blir det ju lite mer ledigt även för oss.

Jag är inte så mycket för att planera semestern. Tycker att det är skönt att bara låta dagarna komma och gå som de vill. Och det har de verkligen gjort. Med undantag från några dagar i Prag så har vi mest varit här i Vaxholm, tagit båtturer till öarna runt omkring, badat, fixat lite hemma, umgåtts med vänner och bara latat oss. Men nu är det snart dags att skaffa rutiner igen.

Det känns lite konstigt och – jag erkänner – lite motvilligt också. Samtidigt så kommer det att bli en spännande höst! Jag har fått några nya uppdrag, vid sidan om B&B, som jag verkligen ser fram emot att sätta tänderna i. Förhoppningsvis kan de göra Vaxholm och skärgården ännu trevligare att besöka framöver. Men det berättar jag mer om nästa vecka, när ”hösten” börjar. Idag är det fortfarande semester…

Sommarhopp

Kommentera

