Julkalendermorgon

Julkalendermorgon-1280-LOW

Såg ni på julkalendern i morse? Det gjorde vi, garanterat. Strax innan 07.15 satt vi alla bänkade i soffan med risgrynsgröt och lussekatter. Det är en liten tradition vi har, att alltid äta frukost tillsammans med julkalendern under december. Ett litet sätt för oss för att göra adventstiden speciell och förstärka julstämningen.

I år var det Jespers kusin, Erik, som gjort och spelade i julkalendern. Trots det var våra åsikter i soffan lite delade. Jag älskade blandningen av spelad handling, dokumentär/Robinson-klippning, historiska fakta och lätt sarkasm. Barnen gick det lite mer förbi. De hade hoppats på en spelfilm à la Barna Hedenhös, men jag tror att de kommer ha ändrat sig redan innan helgen. Det här är en kalender som vinner mark avsnitt för avsnitt. Det känner jag mig ganska säker på.

Nu är det dags för mig att slita mig från soffan och ta en promenad med Zelda. Det ser ut att vara en fantastisk dag utanför fönstret. Sol och lite lagom kallt. Men först lägger jag nog in ett vedträ till i kaminen. Jag vill ju inte gärna att brasan ska ha brunnit ut när jag kommer hem…

Kommentera

