Och vi som bara skulle byta kyl

1206-Vi-skulle-ju-bara-byta-kyl

1206-Vi-skulle-ju-bara-byta-kyl-2

Kylskåpet i en av våra gästlägenheter har krånglat lite den senaste månaden och inte blivit riktigt så kallt som jag skulle vilja. För någon vecka sedan, när det var ”Black Friday” passade jag därför på att snabbt och smidigt klicka hem ett nytt från tretti.se med finfin rabatt. Lite väl snabbt och smidigt kanske visade det sig i fredags när kylen levererades.

Helt plötsligt blev jag påmind om att den kyl som vi köpt från början, och anpassat både köksbänk och skåp efter, var något smalare än standardbredd, så givetvis var den nya kylen bara precis så där lite för bred för att passa i det utrymme där den förra stått. Stiligt. Helt plötsligt förvandlades projektet från ett enkelt ”ställa-nya-kylen-på-plats-projekt” till en ”renovera-hela-köket-grej”.

Inte mig emot egentligen, jag älskar renoverings- och inredningsprojekt, men det hade kanske varit skönt om man varit lite beredd. Det finns ju lite annat att pyssla med så här i advents- och juletider. Hur som helst. Jag tror att det kommer att bli riktigt bra när det blir klart. Istället för en träskiva kommer Jesper gjuta en bänkskiva i betong. Formen är nästan klar och snart är det dags för betongen att hällas i. Sedan blir det till att skaka noga och vänta tålmodigt på att betongen ska brinna. Förhoppningsvis är den klar att läggas på plats i slutet av veckan. Jag kan knappt hålla mig! Men den som väntar på något gott…

Nu blir det en tur ner till julmarknaden på Rådhustorget. Vi var nere en kort stund igår, men eftersom vi hade lite renoveringsinköp att göra så hann jag inte titta så noga så det får bli ett varv till nu idag. Vill gärna hinna ner till Roddarhusets julmarknad också. De brukar ha många vackra saker. Förra året blev önskelistan lång efter att jag stoppat in näsa där. Kanske blir det så även i år. Vem vet.

Kommentera

