Dagar som den här…

fiskedrag-i-tulpanglas

Dagar som den här, när det är några grader plus, ingen snö och solen sträcker fram sina strålar åtminstone lite då och då, får jag sådan lust att ”göra vår”. Jag vill plantera vårlökar i utekrukorna, ta fram stolar och plädar och fika på trappan… Jag inser förstår att det är minst någon månad, eller kanske till och med två, för tidigt. Men det hindrar mig inte från att i alla fall glädjas åt tulpanerna som slår ut i fönstren och att räfsa bort lite av de där extra fjolårslöven som letat sin in på tomten från grannens. Bara för att hjälpa våren på traven lite grann.

Vigo längtar nog lite efter våren och fiskesäsongen han också, för han har hängt i ett av fiskedragen i glasburken som för tillfället funkar som vas. Det blev ganska fint tycker jag, så det får hänga kvar där, i alla fall tills han behöver det för att locka lite riktig fisk.

fiskedrag-close-low

Kommentera

